2008年5月13日星期二

Pizza Hut --搞种族主义?

太震惊了!!今天收到一封e-mail。。内容如下…

Subject: FW: Pizza Hut Malaysia- Hot Issue... must read and send to who u know.Date: Wed, 26 Mar 2008 12:56:38 +0800

Hello everyone. I have some interesting news. I was in Pizza Hut (Sunway Pyramid) yesterday and suddenly my friend showed me the bill. The bill contains normal things la (number of person, bill. number and what is ordered). But, what shocked me is that they had space called ' RACE ' .I guess since we were all wearing tudung, they labelled us as 0, which means MALAY. Later, when we went to pay …we had no service charge and no tax charge. Still in shock, I peeped into another bill in the counter. In that bill, under the race space, it was labelled as C (which I guess means Chinese). That bill had service and tax charges!!! I started investigating. One of my Sri Lankan friends was labelled as Indian it seems and she also had to pay service and tax charges a few weeks back. What I ' m wondering is that …does anyone know about this? I find it rather strange that they charge service and tax charge using racein Pizza Hut, out of all the places! WE SHOULD NOT GO EAT AT PIZZA HUT!

你们若有到过Sunway Pyramid的Pizza Hut, 快快去Check一下bill看是不是真的这样??

我关丹的bill的确有Government Tax 又有 Service Charge的!!

不懂马来同胞的有没有Service Charge咧?

告诉我真相~
我最讨厌酱的人、事、物喇!!!
若属实,我会Boycott它!!!

10 条评论:

  1. 我之前都蛮喜欢Pizza Hut的。
    可是过后那边的员工服务态度超差的!!
    我就越来越讨厌了!!

    **坐在位子上等了很久,没有人来服务的!!

    **跟员工讲下次端汤来的时候要拿汤匙来,不要让客人等太久(她只端汤来后,就走了,没有给汤匙,也没有看到她有意要拿汤匙给我们)。她竟然顶撞我讲她很忙!!明明就没有其他客人!!明明她们就在那边谈天!!

    这次竟然搞种族主义?!?!
    我真是越来越不爽!!

    回复删除
  2. 就是嘛!服务差还收强制性的服务费,给到都不甘愿!关丹的outlet不懂有没有酱(种族)的law呢?现在我大多数是online order…
    改天嗬,遇到酱的服务员…记得一定要弄到她/他真的忙,最好连他们的Supervisor/Manager/负责人也叫出来一起服务你,看他能怎样?
    辞职啦,笨!在家你要怎样懒是你的事!
    咔咔咔咔~!
    黑心咧 不愧为猴妈呵!!!

    回复删除
  3. 我很喜欢吃pizza hut的,外卖也会那么算吗?
    sunway 那间我去过几次,他们的态度真的不是很好~

    回复删除
  4. 我也蛮喜欢的…外卖还来这套?!!不是吧!据我所知,o/l order的Delivery ChargeRM2还另加5%Govt.Tax…不看bill还好,看了就觉得不什便宜…
    哎!Macy,有没有看sunway的PizzaHut bill?是不是真的有Race的column吖??

    回复删除
  5. AHEM!!!
    这是怎么一回事!
    讨厌了!
    种族标签么?!!!
    xxxooo!!(叉叉叉圈圈圈!!)
    现在是怎样?!
    我本来就没去Pizza hut的~

    回复删除
  6. 就是嘛!搞种族歧视的动物最令人讨厌了~!

    回复删除
  7. 还有,
    是girlcott,XD

    回复删除
  8. 哈哈~还以为什么Girlcott…有创意啵!

    回复删除
  9. 我有收過這封轉寄的電郵!
    當時我就有留意,賬單上真的有"Race"那一欄。
    再后來不知道是遭到投訴還是怎樣,他們好像把那欄拿掉了。
    聽說那欄的功用是調查(survey)什么種族喜歡吃什么口味的比薩。

    回复删除
  10. 吖~Gladys公主,你来喇!好开心…
    还是你较专业涅…
    …是这样的吗?!但是,猴妈说嗬
    好像多此一举啦…在商言商,统计分类不就行咯!它酱…搞不好会被人家告喔!
    是不是?!hohoho… ^O^

    回复删除